5 דברים שאתם צריכים לדעת על למבורגיני ויין איטלקי

השם למבורגיני הוא שם נרדף למעמד, לשלמות וכושר המצאה. פרוקיו למבורגיני, ללא ספק, שם את זה על המפה ובוודאי בתולדות ההיסטוריה והתהילה על כושר ההמצאה שלו בספורט וייצור מכוניות יוקרה. אך האם ידעת כי שורשיה של למבורגיני היו בחקלאות, ובאופן טבעי, בכרמים ובייצור יין? היין האיטלקי למבורגיני פרוקיו נחרט בהצלחתו כיין מבוקש ברחבי העולם.

 

אם יש לך עניין בסיפורים על איך עוקב אחר חלומות יכול להוביל ליצירות יפות, הנה כמה דברים ש"קרוב ליין – מקררי יין" ריכזו עבורך:

למבורגיני נולד למשפחה כורמת

פרוצ'יו למבורגיני נולד ב- 28 באפריל 1916 בכפר קטן בשם רנזו, ליד בולוניה. הוא היה הבן הבכור מתוך חמש וגדל בחווה המשפחתית שלו, שם אביו ניסה להעביר את התשוקה לאדמה ולחקלאות. פרוצ'יו, לעומת זאת, היה שונה בקריירה שלו.

 

למרות שאביו התנגד לבחירות הקריירה שלו ורצה שהוא ישתלט בסופו של דבר על ניהול החווה, למבורגיני התאמן בעבודות ברזל וריתוך בבית מלאכה לנפח אמן מקומי. שם החלה התשוקה שלו למכוניות ומכונאות. זה הועצם כשהצטרף לחיל המכניקה של חיל האוויר האיטלקי והפך למים מנועים.

למבורגיני הפיקו טרקטורים

לאחר מלחמת העולם השנייה, החליט פרוסיו למבורגיני לייצר טרקטורים לשירות ענף החקלאות המרופט של איטליה. בשנת 1947 החליט פרוקיו למבורגיני לייצר טרקטור יעיל וחסכוני. הוא קנה כל מיני ציוד ומנועים בעלות נמוכה ואז שיפר את המכונות ואת מערכות התדלוק. בסופו של דבר הוא הגיע עם מנוע פשוט אך יעיל. טרקטור הקריוקה הוקדש לאיכרים שהיו להם חוות קטנות. הוא הושק בתחילת 1948.

 

כשהבין שיש כישרון, אביו של פרוקיו התיר לו להשתמש בחווה כבטוחה להלוואה בנקאית. עם ההלוואה רכש פרוצ'יו אלף מנועי מוריס ושכר כוח עבודה נכבד. הייצור בפועל של הטרקטור, קריוקה, החל. בשנת 1950 למבורגיני ייצר 200 יחידות. בשנת 1951, טרטורי למבורגיני היה בעיצומו והפך לשחקן משמעותי בתחום הטרקטורים.

המעבר מטרקטורים איטיים למכוניות מהירות

מכיוון שטרטורי למבורגיני צבר כוח בתעשייה, פרוקיו הרוויח מספיק כסף כדי להחזיק בכמה כלי רכב, אך הוא אהב במיוחד מכוניות מהירות. מכוניות ספורט מהשורה הראשונה בדרך כלל סיפקו אותו, במיוחד את פרארי. הבעיה היחידה של הפרארי הייתה שתמיד מצמדיהם נשברו, אז הוא התעמת איתם וסיפר להם על המצוקה.

 

לשאלתו של למבורגיני, הבוס של פרארי, אנזו פרארי, הגיב: 'אתה יודע לנהוג בטרקטור, אבל לעולם לא תלמד לנהוג בפרארי!' זה היה הדלק שפרוקיו היה צריך להעז לייצור מכוניות. בשנת 1963 הוקמה Automobili Lamborghini S.p.A. והפכה במהרה לשם דבר בענף מכוניות הספורט. הדגמים המוקדמים שלהם כוללים את 350 GT, 400GT, מיורה, Islero, Jarama, Countach, ואת Urraco. במכוניותיהם היו מנועים חזקים וחזקים, שהיו אהובים על רבים.

ממכוניות ליין

המיתון העולמי והאתגרים הכלכליים הביאו את למבורגיני למכור את עסק ייצור המכוניות שלו בשנת 1974. זה הביא אותו חזרה לשורשים החקלאיים שלו. מכיוון שרכש בעבר אחוזה ליד הכפר פאניקאלה, עבר פרוצ'יו לאחוזה לה פיוריטה, שנמצאה על אגם טראזימנו באומבריה. שם הוא גידל כרם, ועם הקציר הראשון הוא יצא לתעשיית היין בשנת 1975.

 

סנגה די מיורה, שפירושו דם השור, היה אחד היינות הראשונים של למבורגיני. מכיוון שתמיד היה לו כישרון לדברים הטובים בחיים, פרוקיו הקים גם מסלול גולף בן תשעה גומות באחוזת לה פיוריטה.

יין למבורגיני מנוהל על ידי פטריזיה למבורגיני

פטריזיה למבורגיני השתלטה על הנהלת יקבי למבורגיני בסביבות אמצע שנות ה -90, לאחר מות אביה בשנת 1993. היא חולקת את התשוקה של אביה ומתכוונת להתקדם כדי להמשיך בשאיפה של אביה לייצר יין איטלקי איכותי.

 

כרמי למבורגיני הושתלו מחדש בענבי יין מרלו, סנג'ובזה, גרצ'טו וקרבר סוביניון. הם נמצאים בפיקוחו של יצרן יין בעל שם, ריקרדו קוטארלה, שנמצא איתם יותר מ -20 שנה.

 

מעניין: 5 סיבות מדוע כדאי לכם לרכוש מקרר יין >>>