אינסטגרם 101: שינוי הדרך שבה שפים בונים את המותג שלהם

כשמדובר באינסטגרם, נראה ששפים לא מתביישים להביע את דעתם:

מרלין ורייר, המנהלת הקולינרית ב-Next Door, יודעת מדוע שפים משתמשים באינסטגרם, ויש לה גם מה לומר על כך: "הנושא היחיד שמפריע לי הוא כשאנשים מפרסמים תמונות מרושלות של האוכל שלהם … זה משאיר את הדלת פתוחה לביקורת".

פאם פרוטו מ-Proto’s Pizza ומארק גורדון מ-The Sink מהדהדים את המחשבות הללו, ומתעקשים שזה מדיום טוב לשפים, אבל רק כשהצילומים מייצגים כראוי את האוכל.

נראה כי גורדון רמזי, שף מפורסם ומנחה טלוויזיה, נרתע יותר. אמנם הוא חשבון האינסטגרם שלו פעיל מאוד, מה שהכי מעצבן אותו זה כששפים הופכים להיות רציניים מדי בחשבון שלהם, ולא פתוחים לאחרים, כמו לקוחות שיש להם מה להגיד על האוכל שלהם: "אנשים מטיילים בכל רחבי העולם כדי ללכת לממסעדות האלה והם כל כך מתרגשים, כך ששפים צריכים לקחת את זה כמחמאה יותר מכל."

 

במובן זה, רמזי אולי נוקט בגישה מתונה באופן יוצא דופן (יוצא דופן לפחות בהתייחס לתדמיתו כפרסונה קשוחה מאוד): "האינסטגרם חשוב ויכול באמת לעזור להניע עסק של שף", הוא ממשיך להתעקש, "אבל חשוב לא פחות שזו תהיה סביבה פתוחה, כמו שמדיה חברתית נועדה להיות."

 

או, בסיכום כל נקודות המבט הללו: אינסטגרם הוא דבר ששפים צריכים, אך רק אם הם מבינים כיצד להציג תכנים מקצועיים, וגם כיצד להבין את הפורמט שלו כפלטפורמה של מדיה חברתית.

איך להתחיל

אפילו עבור השפים הספקניים ביותר, יחסית קל להשתמש באינסטגרם וזה מצריך השקעה קטנה בהתחלה. להלן השלבים העיקריים להפעלת חשבון ושימוש בו:

 

1 – הורידו את האפליקציה וצרו חשבון. משתמשים יכולים לבחור להיכנס באמצעות חשבון פייסבוק קיים, או לספק מספר טלפון או דוא"ל. שם המשתמש שבחרתם יהיה גלוי לעוקבים. ישנן אפשרויות אחרות, כגון הוספת פרופיל עם שם ותמונה. זה רעיון טוב, כך שלקוחות יכולים כך לחפש אתכם בדפים המקצועיים האחרים שלכם.

 

2 – שתפו ועקבו. ניתן לחפש תמונות או נושאים באמצעות סרגל מנועי החיפוש. ברגע שתצאו לדרך, ייתכן שתרצו לעקוב אחר נושאים או פרופילים הקשורים לתחום ההתמחות שלכם, אך אינכם רוצים לקדם את התחרות שלכם. עד שתגדירו את הפרופיל שלכם, אין לך מה לדאוג כל כך בנושא.

 

3 – הוספה ושיתוף של תמונות. במרכז סרגל הניווט בחלקו העליון של המסך, יש לכם שתי אפשרויות: בחרו מתוך הספרייה, שם תוכלו להעלות קבצים ממכשיר אחר, או בחרו באפשרות לצלם וידאו או תמונות באמצעות האפליקציה. באופן כללי, תרצו להתחיל בהעלאת תמונות משלכם מכיוון שהן צפויות להיראות מקצועיות יותר ופשוטות יותר לפרסום. הוספת סרטונים, לעומת זאת, עשויה להיות דרך גנרית למשוך יותר עוקבים ולעזור להם להבין מי אתם.

 

4 – למרות שאתם בהחלט יכולים לשנות תמונות בפלטפורמות אחרות (אם יש לכם פוטושופ למשל, זה מאוד מומלץ), לאינסטגרם יש כמה כלי עריכה. זה מומלץ לטאץ' אפים ולא לעריכות רציניות יותר של תמונות. פילטרים מאפשרים לכם להתקרב או להתרחק, לשנות גוונים ולהוסיף אפקטים מיוחדים. זה די פשוט לשימוש, אבל לא תחליף לשירותי עריכה אחרים.

 

5 – שיתוף. לפני שתשתפו, הקפידו להוסיף כיתוב, כמו גם האשטגים, כדי שמשתמשים יוכלו לחפש את התוכן שלכם. תגובות ולייקים יופיעו בהתראות כאשר אחרים מגיבים לתוכן שלכם.

 

למידע נוסף ניתן להיכנס לאתר האינטרנט https://www.chefs.co.il/